Streekproducten uit Noord-Holland - Relatiegeschenk tip!


Streekproducten uit Noord-Holland zijn echt heel lekker.
Ik kom zelf uit Noord-Holland en zelf halen we ook wel eens wat bij de boer, zoals aardappelen, groenten en eieren.
Ik was aan het Googlen geslagen en vond deze streekproducten.
Je kan hier zelfs hele streekpakketten bestellen.
Deze man maakt zijn producten zelf van eigen geteelde gewassen.

Streekproducten uit Noord-Holland en Streekpakketten

Als je het leuk vind kun je hier >>>> de streekproducten vinden.
Wat ik wel weet is dat echte boerenkaasjes van 450 gram met de hand worden gemaakt en komen van de boerderijen uit Noord-Holland.
Dat is echte een NH specialiteit (echte boerenkaas wordt namelijk gemaakt van Noord-Hollandse rauwe melk). De kaasmarkt in Alkmaar is er heel bekend mee. De alkmaarse kaasmarkt is op vrijdag in het zomer seizoen een echte trekpleister voor toeristen.
De duitse toeristen zijn altijd op zoek naar Gouda kaas en dat is de NH kaas, het staat ook op het label geloof ik.
Ook echt Noordhollands is jan in de zak.
Ik ken het nog van mijn opa, die maakte dat vroeger wel eens.

Het is een broodgerecht dat op een bepaalde manier wordt gemaakt. Je maakt met bloem, gist en rozijnen een deeg en dat wordt in een broederzak gestopt en 2 uur in een pan gekookt. Als het brood klaar is, dan snij je het in plakken en je het met stroop. Google maar voor het recept naar jan in de zak.
Droste chocolade en cacao zijn ook echte streekproducten uit Noord-Holland en komen Haarlem.
Jopen bier komt ook uit Haarlem en wordt gebrouwen in de jopenkerk van Haarlem, dat is midden in de stad.
Leuk om te kijken als in de buurt bent en je kunt er ook direct een jopen biertje drinken.

Relatiegeschenken